سیداحسان قاضیزاده هاشمی در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت، با انتقاد از تضاد موضعگیریهای صورت گرفته در دولت در خصوص نحوه تخصیص سهمیه بنزین به خودروها، گفت: ما در این حوزه شاهد تعارض و تضاد موضعگیران در داخل دولت بودیم یعنی شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران و سخنگوی دولت دو نوع موضعگیری مختلف داشتند.
نماینده مردم فریمان و سرخس و بخشهای احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امیدواریم این تعارض موضعگیریها در دولت اصلاح شود و با یک موضعگیری واحد اطلاعرسانی و اقدام کنند چراکه قطعاً این نوع اقدامات باعث ایجاد ناامنی در افکار عمومی خواهد شد.
وی تصریح کرد: دولت باید به جای فشار بر حوزه مصرف سوخت تمام تلاش خود را در جهت اصلاح فرآیند تولید در خودروسازیها بکارگیرد و منشاء را مدیریت کند تا مواردی برای بهینهسازی مصرف سوخت را نیز در تولیداتشان لحاظ کنند.
قاضیزاده هاشمی در بیان نقش کیفیت خودروها در ایجاد معضل آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا با معضل آلودگی هوا مواجه بودند اما با اصلاح سیاستها در تولید خودرو بر این مشکل فائق آمدند.
وی افزود: دولت باید نظارت کند که خودروسازان بجای افزایش قیمت خودرو به سمت ارتقای کیفیت و اصلاح ساختار در تولیداتشان حرکت کنند و با اعمال سیاست تجاریسازی در قالب لحاظ الزامات، چارچوبها و استانداردهای سطح بالا در تولید خودرو اقدام کنند چراکه در شرایط کنونی حتی کشندههایی که تردد میکنند نیز به لحاظ بهرهمندی از تکنولوژی روز در کنترل مصرف گازوئیل نیاز به اصلاح ساختار دارند.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: البته سازمان ملی استاندارد نیز باید در این زمینه نقشآفرینی جدیتری داشته باشد و مقتدرتر در عرصه کنترل استانداردها در حوزه بهینهسازی مصرف انرژی در خودروسازیها عمل کند، علاوه بر آن باید بر عملکرد وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران نظارت کرده تا مشخص شود چه سوختی تحویل مردم میدهند و آیا از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار است که این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است.
قاضیزاده هاشمی بیان کرد: مشارکت دستگاههای مذکور در این حوزه یک موضوع است که اجرای صحیح آن نیازمند اراده دولت و اجزای آن است تا با استفاده از تجارب دنیا نسبت به اصلاح ساختارها در این حوزه حرکت کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته همانطور که دولت برای بهینهسازی مصرف برق نسبت به جایگزینی کولرها و بخاریهای کممصرف دارای موتورهای((BLDC اقدام کرد باید با سرعت بیشتری در جهت افزایش تولید خودروهای هیبریدی که قرار است توسط شرکتهایی CKD کار انجام شود، اقدام کند، همچنین باید همزمان تجاریسازی تولید قطعات آنها در داخل نیز شکل بگیرد./
پایان پیام



نظر شما